martes, 13 de mayo de 2008

9. PUBLIZITATEA

Publizitatea, komunikazio-tekniken multzoa da, non igorleak (publizitate agentziak)hartzaileari (kontsumitzaileari) mezu bat bidaltzen dio; ekintza batetara bultzatuz.

Eta noski, komunikazio horren helburua produktuak edo ideiak saltzea da. Gainera, publizitate agentziek etekin ekonomikoak lortzea dute jopuntu nagusitzat, kontsumitzaileen interesen gainetik.

Bestalde, produktuaren alde positiboa edo atraktiboa soilik eskaintzen digute, burutzen dituzten iragarkien bidez, alde negatiboa edota produktuaren eragozpenak ezkutatuz. Beti ere, produktuaren idealismoa markatuz eta goraipatuz.

Hau gutxi balitz, pertsonen sentsibilitatearekin jokatzen dute. Psikologoak eta antropologoak asko laguntzen diote publizitateari. Eta publizitatearen hizkuntza (hitzak, irudiak eta soinuak) kalkulatua eta xedatsua da. Gainera,sentsibilitatetaren adibide gisa, sarritan ikusi eta entzun dugu; produktu bat erosiz gero 3.munduko haurrei laguntza bat ematen ari garela. Zilegia da produktu bat erostarazteko erabiltzen duten teknika aprobetsatzile eta bihotzgabe hau!

Bukatzeko, telebistarekin erlazionatuz, esan, publizatateak gero eta garrantzi eta protagonismo gehiago hartzen ari duela pantailetan. Beraz, honek eragiten duen eragina kontrolatzen jakin behar dugu. Behin, helduok eragin honetaz kotzientziatuta gaudela, eskolan zein etxean haurrei publizitatea interpretatzen, deszifratzen, eta kritiko izaten irakatsi behar diegu.

Hona hemen publizitatea eta kontsumismoari buruzko bideo interegarri bat:

No hay comentarios: